Radar statków


Radar statków – historia

Nazwa urządzenia radar statków pochodzi od inicjałów angielskiego wyrażenia „Radar Detection And Ranging”, co oznacza wykrywanie

fal elektromagnetycznych i pomiar odległości. Pomysł narodził się w 1886 r., Kiedy niemiecki fizyk Rudolf Hertz udowodnił eksperymentalnie, że fale elektromagnetyczne mogą skupiać się na wiązce, takiej jak promienie świetlne, a gdy są odpowiednio skierowane w przestrzeń, odbijają się, gdy uderzą w obiekt przewodzący elektryczność. Ten eksperyment stworzył zasadę działania radaru. Na początku lat dwudziestych XX wieku ewolucja radaru została zasadniczo zapoczątkowana przez zespół amerykańskich i brytyjskich naukowców i trwa do dziś z imponującymi osiągnięciami. Śledź ruch statków z naszym radarem! Nawet z takich portów jak Gdańsk, Gdynia.

W ostatniej ćwierci XIX wieku sumienny Heinrich Hertz udowodnił, że James Clerk Maxwell miał rzeczywiście rację. Pokazał, jak wierzył Maxwell w swojej teorii elektromagnetyzmu, że istnieją tajemnicze fale energii, które penetrują nasz wszechświat, których w przeciwieństwie do światła nie można wykryć gołym okiem. Nazywały się one falami elektromagnetycznymi, a samo widzialne światło okazało się jednym.

W swojej serii ekscentrycznych eksperymentów wykazał również, że fale te mogą być odbijane przez obiekty przewodzące prąd, takie jak metale. Zapytany o zastosowania swoich odkryć Hertz odpowiedział wprost: „Chyba nic”. Nie wiedział jednak, że jego odkrycia będą ostatecznie oparte na całej nowoczesnej technologii. Radar statków jest jedną z tych technologii.

Ruch statków online – co to jest? Radar?

Technologia radarowa (lub radiowe spotry) jest wykorzystywana głównie w systemach kontroli ruchu lotniczego do kierowania samolotami w każdych warunkach pogodowych.

Radar ma również większość statków. Wszystkie te detektory radiowe służą do pomiaru odległości i kątów względnych w celu dokładnego określenia położenia statku (a tym samym jego przebiegu). Radary mogą wykrywać określone obiekty, ale nie są w stanie rozpoznać. Do uzyskania obrazu radiowego wymagane jest specjalny typ systemu zaufania radiowego.

Mówiąc najprościej, radar statków to urządzenie elektroniczne, które pozwala nam „widzieć” otoczenie w ciemności lub we mgle. W rzeczywistości jest to nadajnik-odbiornik sygnałów elektromagnetycznych, który dzięki odpowiednim krokom elektronicznym pomaga nam obserwować na swoim ekranie nasze otoczenie, wybrzeża, statki itp. Pozwala nam również obliczyć odległości i widoki pomiędzy „celami” a naszą łodzią. W zależności od ich zastosowania (np. Do zbliżających się statków powietrznych itp.) Radary dzieli się na różne kategorie. Urządzeniem, które nas interesuje w tym temacie jest radar powierzchniowy lub nawigacyjny, bo inaczej go nazywamy. Ruch statków jest możliwy dzięki radarom ustawionym w różnych miejscach na świecie oraz satelitom.

Części radaru

Nowoczesny radar w zasadzie składa się z dwóch głównych części, anteny i wskaźnika. Wewnątrz anteny znajduje się nadajnik, przełącznik T / R (przełącznik nadajnika) i antena główna. W jednostce wyświetlającej (ekranie) znajduje się odbiornik i główny telewizor lub ekran ciekłokrystaliczny (LCD). Nadajnik generuje fale elektromagnetyczne. Antena przesyła sygnały z nadajnika i odbiera je, które powracają z różnych odbić do celu. Odbiornik to ten, do którego odbierane są fale, odbierane przez antenę w celu wzmocnienia. Wskaźnik dostarcza operatorowi końcowych informacji o celu, a na koniec nadajnik-odbiornik łączy elektronicznie antenę, albo z nadajnikiem, albo z odbiornikiem, w zależności od przypadku.

Jak działa radar? Zobacz statki online

Dzisiejszy radar statków jest wyposażony w zaawansowane technologicznie obwody elektroniczne, które umożliwiają działanie nawet osobom nieprzeszkolonym. Oczywiście, aby uzyskać doskonałe ujęcie / zdjęcie, zawsze potrzebne jest doświadczenie operatora. Uruchomienie urządzenia jest bardzo proste: otwórz urządzenie za pomocą przełącznika zasilania, sieci lub radaru w pozycji włączonej lub startowej. Odczekać 1 – 6 minut, w zależności od typu urządzenia, na rozgrzanie elektronicznych obwodów nadawczo-odbiorczych. Po upływie wymaganego czasu na ekranie pojawia się wskaźnik Stand by i nasze urządzenie jest gotowe do nadawania. Gdy polecenie nadawania jest aktywowane, na naszym ekranie pojawia się pasek skanowania, który ruchem okrężnym tworzy obraz otaczającej przestrzeni. Środek ekranu to początek linii skanowania i wskazuje, gdzie urządzenie radarowe, czyli statki online. Obserwowanie statków na otwartym morzu na naszej stronie odbywa się w sposób błyskawiczny. Jedyne co potrzebujesz to numer i od razu jesteś tam, gdzie pozycja danego statku. Możesz oglądać statki transportowe, tankowce, jachty czy nawet pasażerskie! Czuj się jak pilot, który przekazuje dane o rejsie na morzu! Gdy tylko coś wypłynie z portu Gdańsk lub Gdynia, Ty pierwszy będziesz o tym wiedzieć.

Musimy zwrócić uwagę na następujące ustawienia:

  • Dostrój: „Dostraja” transiwer, aby wydawał prawidłowe polecenia, aby uzyskać wyraźny obraz. To ustawienie jest zwykle automatyczne. Jeśli nie, to niewłaściwa obsługa usuwa cele z obrazu.
  • Wzmocnienie: Jest bezpośrednio związane z ustawieniem stroju i zakresem. Nadmierne wzmocnienie daje obraz z intensywnymi cieniami lub nakładaniem się celów. Minimalne wzmocnienie usuwa czułość i cele.
  • Bałagan w deszczu: filtr, którego używamy, gdy występują gwałtowne opady, a na ekranie pojawia się wiele plam.
  • Bałagan morski: filtr, który aktywujemy, gdy mamy bardzo silne
  • fale i powietrze, które powodują to samo zjawisko co opady.

W normalnych okolicznościach oba powinny być zamknięte. Prawidłowe użytkowanie urządzenia wymaga doświadczenia, które wiąże się z ciągłą praktyką operatora w świetle dziennym iw dobrych warunkach, tak aby można było porównać obraz jaki mamy na radarze z rzeczywistością. To wszystko sprawa, że śledzenie statków staje się dziecinnie proste!

Śledzenie statków, a obraz

Radiolokatorzy są systemami aktywnymi, czyli emitują promieniowanie na powierzchnię Ziemi i mierzą odbity sygnał. Możemy więc robić zdjęcia w dzień i w nocy, całkowicie niezależnie od światła słonecznego. Jest to szczególnie przydatne w dużych szerokościach geograficznych, gdzie długa noc polarna (przez co najmniej 6 miesięcy w roku) uniemożliwia tradycyjnym satelitom robienie zdjęć. Ponadto sygnał sygnału radiowego łatwo przenika przez chmury, a tym samym umożliwia zrobienie zdjęć niezależnie od warunków pogodowych. A może, po prostu kochasz morze i chcesz widzieć statki online? Nieważne, czy są to statki transportowe, jachty, pasażerskie czy tankowce – dane o każdym rejsie 2021 zobaczysz na mapie! Ba, system pokaże Ci również port na mapie do którego dana jednostka ma wpłynąć. Chcesz zobaczyć gdzie płyną jachty? Zobaczysz! Kurs jest już na mapie, nawet jego prędkość!

Obrazy radiolokacyjne wyglądają jak fotografie, ale ich interpretacja jest bardzo różna. Zobaczmy dokładnie, co się różni:

  •  Radiowe spotrysy są systemami aktywnymi. Kiedy “fotografują” obszar, w rzeczywistości “zapalają” go nie światłem, ale falami elektromagnetycznymi o określonej długości fali. Obrazy mikrofalowe dostarczają informacji na temat właściwości geometrycznych i dielektrycznych badanej powierzchni lub objętości. Właściwości te zależą od chropowatości powierzchni, rodzaju materiału (np. czy jest to żelazo, cement, drewno lub materiał organiczny) i wilgoci, jaką zawiera.
  • Satelity mogą przenosić spotry radiowe lub czujniki optyczne, tworząc różnego rodzaju obrazy. Obrazy wizualne różnią się od obrazów wykrywających radio, ponieważ nie można ich zrobić w nocy lub gdy niebo jest pokryte chmurami. Teoretycznie, jest to najlepsza opcja jeśli chcemy skorzystać z opcji – śledzenie statków online.
  •  Obrazy wykonane przez detektory radiowe muszą być czarno-białe, ponieważ wymagają użycia promieniowania elektromagnetycznego o pojedynczej długości fali (5,3 cm).

Kolorowe obrazy radiolokalne wynikają z połączenia trzech prostych obrazów wykonanych w różnych terminach (np. w okresie 35 dni), tworząc kompozycję odpowiednią do czasu. Każdy osobny obraz daty jest wyświetlany z jednym z trzech kolorów używanych w kompozycji wszystkich obrazów kolorowych (czerwony, zielony i niebieski). Połączenie różnych ilości każdego koloru i daty tworzy nowe kolory, które są następnie interpretowane przez doświadczonych edytorów obrazów. Czym byłby anonimowy kurs, jeśli nie wiedziałbyś że to transportowe jednostki, ba, nawet tankowce, które opuściły właśnie Gdańsk!

Śledzenie statków i ich ruch

Obraz, który widzimy na ekranie radaru, pokazuje nam, co w tej chwili jest wokół nas. Jeśli teraz spróbujemy porównać obraz ekranowy z obrazem obszaru mapy morskiej, zbiegną się one tylko wtedy, gdy nasz kurs w tej chwili będzie na N – Północ. Na każdym innym kursie będzie różnica równa odpowiedniemu kątowi nawigacji na północ. Dla entuzjasty, nie ma nic lepszego niż śledzenie statków.

W zależności od jakości materiału (drewno, metal, plastik) oraz kształtu jego powierzchni (gładkiej lub nieregularnej) mamy również inny współczynnik

odbicia promieniowania elektromagnetycznego wysyłanego przez radar statków online. Tak więc metalowe i gładkie powierzchnie dają bardzo dobry „cel”, w przeciwieństwie do

drewna i plastiku, przez które bardzo często promieniowanie przechodzi bez odbijania, przez co nie są one widoczne na ekranie. Z tego powodu małe drewniane i plastikowe łodzie powinny mieć reflektor radarowy, co oznacza „reflektor radarowy”. Odbłyśnik radarowy jest zwykle jakąś formą metalowej (aluminiowej) kuli z wieloma

komórkami, która pomaga zlokalizować statek z urządzenia radarowego innego statku.

W zależności od położenia łodzi i wysokości anteny radaru, istnieje możliwość wystąpienia „fałszywych” celów lub nawet całkowitego ich zniknięcia. Spójrzmy na kilka przypadków:

  • Niska antena: ogranicza maksymalny promień wyszukiwania, tak aby cele poniżej poziomu horyzontu nie pojawiały się.
  • Pomiędzy anteną radaru a celem lądowym, np. duży statek w pobliżu naszej łodzi. Na ekranie będziemy mieli zniknięcie celu
  • lądowego z powodu zacienienia, które spowoduje okręt.
  • Obiekty bardzo blisko anteny: mogą wyświetlać na ekranie „widmowe” cele, tj. Wielokrotność tych
  • rzeczywistych itp.

Ruch statków kompletnie za darmo – Statki Online – jak go używać?

Radar statków online – korzystanie z niego jest bardzo łatwe i intuicyjne. Przyjazny interfejs pozwoli dowolnie oddalić i przybliżyć obraz, dzięki temu śledzenie zmieniającej się lokalizacji będzie wygodne. Głównym elementem jest mapa, która pokazuje jak statki poruszają się w czasie rzeczywistym.

System automatycznej identyfikacji (AIS) udostępnia w czasie rzeczywistym mapy ruchu statków w najbliższej okolicy. Klikając symbole statków, będziesz mógł zobaczyć więcej danych i obrazów. Otrzymasz informacje o kursie, prędkości, nazwie itp. W menu na stronie możesz wybrać obszar morski, wyszukać nazwę statku lub port. Możesz także filtrować według typu statku oraz tego, czy jest w ruchu, czy zakotwiczony. Całkowicie za darmo i na żywo, możesz też sprawdzić ruch statków.

Ruch statków online dziś

W ciągu ostatnich 50 lat ruch statków w regionie Morza Śródziemnego znacznie wzrósł, a wraz z rozwojem technologii statki te stają się coraz większe, szybsze i bardziej pojemne. Wschodnia część Morza Śródziemnego, która jest bramą do transportu paliw między Bliskim Wschodem (Morze Czarne) a Europą Zachodnią, rozprzestrzenia się jeszcze częściej. Zwiększył się również ruch statków pasażerskich i rejsy rekreacyjne na krótkich dystansach, coraz bardziej lukratywne źródła dochodów w sektorze turystycznym. Zachęcamy do zajrzenia na radar statków na górze tej strony. Nic tak nie cieszy, jak oglądanie gdzie są statki online.

Powrót do góry